Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Czy Twój koncept nadaje się na franczyzę?
Prowadzisz firmę, Twój pomysł na biznes jest dobry, przynosi Ci dochody, masz rewelacyjny produkt na który jest popyt, ale dla Ciebie to za mało – nie chcesz zatrzymywać się w rozwoju? Rozwiązaniem dla Ciebie może być skalowanie Twojego biznesu poprzez stworzenie systemu Franczyzowego.
Czym jest system franczyzowy?
Pewnie wszyscy wiedzą, ale może warto doprecyzować, bo zdarza się, że jest mylony z systemem ajencyjnym. Sieć franczyzowa to system sprzedaży towarów, usług lub technologii, który jest oparty na ścisłej i ciągłej współpracy pomiędzy prawnie i finansowo odrębnymi i niezależnymi przedsiębiorstwami, czyli franczyzodawcą i franczyzobiorcami. W wyniku tej współpracy franczyzodawca udziela biorcy prawa i nakłada obowiązek do prowadzenia biznesu zgodnie z koncepcją dawcy.
Od czego zacząć, aby stworzyć dobrą franczyzę?
Podstawą kalkulacji i analiz firm rozważających swój rozwój poprzez sieć franczyzową, jest odpowiedź na fundamentalny pytanie: „Czy mój biznes NADAJE SIĘ do rozwoju jako sieć franczyzowa?” Okazuje się, że odpowiedź na to pytanie wymaga wysiłku i skrupulatności, aby faktycznie mieć pełny przegląd zalet i wad takiego rozwiązania. Poniżej kilka pytań, które warto sobie zadać przed rozpoczęciem projektu franczyza:
- Czy Twoja działalność odniosła sukces na rynku którym działasz?
- Czy Twoja działalność może odnieść sukces na innych rynkach?
- Jak długo działasz na rynku z tym pomysłem?
- Czy ekspansja na inne rynki wymagałaby istotnych zmiany w Twojej działalności?
- Czy jesteś niezbędny jako Właściciel, aby działania firmy odnosiły sukces?
- Czy istnieje dostateczne zapotrzebowanie na Twój pomysł?
- Czy Twój pomysł zyskał na rynku akceptację, wiarygodność, a marka jest rozpoznawalna?
- Czy realizowanie Twojego pomysłu jest możliwe do sprawnego powielenia i wdrożenia?
- Czy Twój pomysł posiada unikalne cechy mogące zwiększyć jego pozycję rynkową i wyróżnić na tle konkurencji?
- Czy istnieje grupa klientów docelowych dla Twojego pomysłu, czy znasz Personę Klienta Twojego pomysłu?
- Czy rozwiązałeś główne problemy operacyjne, marketingowe i finansowe w swojej działalności?
- Czy know-how jest łatwy do przekazania? Czy czymś się wyróżnia?
- Czy masz uporządkowany know-how oraz spisany w przystępny sposób?
- Czy jest możliwe, aby zyski były uzyskiwane zarówno przez franczyzodawcę jak i franczyzobiorcę?
- Czy są dostępne atrakcyjne lokalizacje dla punktów sieci?
- Czy posiadasz wystarczające zasoby finansowe oraz odpowiedni zespół umożliwiający dalszy rozwój?
- Czy jesteś właścicielem znaku towarowego, pod którym otwierana będzie Sieć Franczyzowa?
Chciałbyś sprawdzić czy Twój koncept nadaje się na Franczyzę?
Umów się na darmową konsultację ze Specjalistą ds. Franczyzy i przekonaj się jak możesz rozwijać swój biznes.
Udana strategia skalowania biznesu
Po co te wszystkie pytania? Bo sukces Twojego działania będzie zależał od sukcesu Twoich partnerów franczyzowych. Jeśli podejmiesz się skalowania punktu wzorcowego, który nie ma jeszcze rozwiązanych wszystkich problemów operacyjnych, finansowych, czy marketingowych, to stworzysz sieć franczyzową z tymi wszystkimi problemami w powiększonej skali. Jeśli nie masz uporządkowanej wiedzy lub pomysłu i możliwości na jej przekazanie to sieć franczyzowa może być trudna w rozwijaniu lub wymagać wiele Twojej uwagi w przyszłości. Warto przeprowadzić badania na rynkach międzynarodowych, poszukać wyróżniki w swoim pomyśle, porównać swój produkt z innymi rozwiązaniami dostępnymi na rynku. Pomoże to uniknąć problemów sieci franczyzowej i w zdrowy oraz skuteczny sposób wdrożyć udaną strategię skalowania sieci. Przygotowany w taką świadomość swojego biznesu możesz poszukać osób – fachowców którzy wesprą Cię w przygotowaniu własnego systemu franczyzowego.
Co to jest podręcznik operacyjny (określany również podręcznikiem systemów operacyjnych)?
Podręcznik operacyjny jest kluczowym narzędziem do zarządzania biznesem. Niezależnie od jego wielkości, czy specyfiki działania. Jego rola jest nie do przecenienia. To właśnie on gromadzi wszystkie […]
Potęga elementów Podręcznika Operacyjnego — Listy Kontrolne
Problem? W zarządzaniu przedsiębiorstwem napotykamy na różne problemy, które można przyporządkować do jednej z trzech kategorii: problemy proste, skomplikowane lub złożone. Dodatkowo w obecnych czasach, informacje […]
Jakie problemy rozwiązuje podręcznik operacyjny?
Podręcznik operacyjny jest niezbędnym narzędziem do zarządzania każdego rodzaju biznesem. Jego celem jest umożliwienie pracownikom i właścicielom firmy lepsze zrozumienie procesów zachodzących w danej organizacji. Dla […]